اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش جان ۶ بیمار شد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در جست وجوی همسر همسان | درباره مراکز همسان گزینی که  می‌توانند شرایط یک زندگی پایدار را برای زوج‌ها فراهم کنند  با کودکان بدغذا چگونه رفتار کنیم؟ این وسایل را نباید در آشپزخانه نگهداری کنید فریب مردم با درج «بدون کلسترول» روی روغن‌های نباتی رایج‌ترین مشکلات سلامتی در میان آقایان چگونه اموال خود را پیش از مرگ به دیگری منتقل کنیم که مالیات کمتری دهیم؟ پیش‌بینی بارش باران در اغلب مناطق کشور طی امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صبح خود را با این غذا‌ها شروع کنید تا در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید چگونه مصرف‌گرایی زندگی شما را ویران می‌کند؟ برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا، ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس بهترین راه برای از بین بردن کپک‌ها | چرا نباید از سفید کننده برای پاک کردن کپک استفاده کرد؟ ترفند‌های کاربردی تربیتی برای جلوگیری از لجبازی کودک چرا برخی افراد نیمه‌شب از خواب می‌پرند؟ انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) با التهاب چشم، ناشی از حساسیت چه کنیم؟
سرخط خبرها

خدمت جهادی دانشجویان به حاشیه شهر با پویش سراسری «لبخند ایران»

  • کد خبر: ۱۸۸۰۱۱
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
  • ۱
خدمت جهادی دانشجویان به حاشیه شهر با پویش سراسری «لبخند ایران»
مسئول بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی گفت: پویش دانشجویی «لبخند ایران» با هدف خدمت‌رسانی به مناطق حاشیه شهر، از ۱۵مهر تا ۱۶آذر در کشور آغاز خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، رسول نوروزی به مناسبت آغاز پویش سراسری «لبخند ایران» در استان در جمع خبرنگاران، ابتدا به تشریح فعالیت‌های جهادی دانشجویان در دوران کرونا و پس از آن پرداخت و اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های اثربخش در بین دانشگاهیان اردوهای جهادی و خدمت‌رسانی به مردم در مناطق محروم و کم برخوردار است. علیرغم تلاش‌های صورت گرفته در عرصه جنگ ترکیبی و شناختی که سعی شده بین دانشجویان فاصله بیفتد، در اردوهای تابستان تعدادی از دانشجویان که در جریانات سال گذشته حضور فعال داشتند در اردوهای جهادی شرکت کردند و این نشان داد تلاش دشمن بی‌فایده بوده است.

نوروزی عنوان کرد: بعد از همه‌گیری ویروس کرونا با هدف خدمت به محرومان استان در ۱۸شهرستان، ۴۳۲پایگاه جهادی در دانشگاه‌‌ها و شهرستان‌ها ایجاد شده است.

وی به برخی فعالیت‌های مهم در بسیج دانشجویی زمان کرونا اشاره کرد و افزود: دانشجویان در دانشگاه‌های مشهد سازماندهی شدند و حدود ۸هزار نفر در ۱۰مسئله نقش‌آفرینی داشتند از جمله اسکان بیماران و همراهانشان تا احداث درمانگاه سرپایی و طرح همیاران سلامت، حضور ۳۵۰نفر در شیفت اورژانس بیمارستان‌ها، توزیع آبمیوه برای بیماران و ارائه محتواهای آموزشی برای پیشگیری و درمان کرونا میان بیماران.

نوروزی گفت: یکی از مسائل شگفتی‌ساز قرارگاه، واکسن کرونا بود. در مدت چهارماه ۳میلیون دز واکسن تزریق شد. این حرکت باعث زنده ماندن جریان دانشجویی در زمان تعطیلی دانشگاه‌ها در اوج کرونا بود. 

وی عنوان کرد: بعد از کرونا در تعطیلات عید نوروز ۱۴۰۱ بزرگ‌ترین قرارگاه جهادی کشور با پوشش ۲۸روستا در کوهسرخ شکل گرفت و پس از آن نیز در تابستان قرارگاه‌های جهادی با فعالیت‌های گسترده پزشکی و بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی و عمرانی برپا شد.

نوروزی بیان کرد: در سال جاری نیز در ۶۰روستا و افزایش ۳۰درصدی حضور دانشجویان، خدمات جهادی در عرصه‌های مختلف با مدل قرارگاه‌های دانشجویی به انجام رسید. همچنین در پایان ماه صفر نیز چهار موکب دانشجویی برای خدمت‌رسانی به زائران علی ابن موسی الرضا علیه السلام برپا شد. 

مسئول بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی تصریح کرد: حین برنامه‌ریزی اردوهای جهادی دانشجویی به این نتیجه رسیدیم که برخی از روستاها نیاز به امتداد خدمات جهادی دارد و بنا شد اردوهای جهادی دانشگاه‌ها در فرصت‌های مختلف پیش‌رو، نیازهای همان روستا را به صورت اختصاصی برطرف کند.

رسول نوروزی تاکید کرد: در کنار خدمات پزشکی و فرهنگی و عمرانی، نیاز است اقداماتی در حوزه مطالبه‌گری و پژوهشی انجام شود که امیدواریم بتوانیم در مجموع در عرصه‌های مختلف نیازهای روستاهای محروم را برطرف کنیم.

نوروزی با بیان این مطلب که یکی از دغدغه‌ها و سیاست‌های مهم مجموعه در این عرصه با توجه به عنایت رهبر معظم انقلاب استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی بومی همان منطقه با پشتوانه گروه‌های جهادی دانشجویی است، تصریح کرد: طراحی «پویش لبخند ایران» با طرح همین دغدغه راه‌اندازی شد، به این صورت که می‌توان جریان جهادی را از حالت اردوهای متمرکز به اردوهای جهادی آخر هفته‌ها تبدیل کرد. 

نوروزی در خصوص این پویش تشریح کرد: «لبخند ایران» یک پویش کشوری دانشجویی است که خراسان رضوی سال گذشته به عنوان استان سوم در این طرح اعلام آمادگی کرده است. این پویش همزمان با شروع رسمی سال تحصیلی دانشجویان ورودی جدید یعنی ۱۵مهر آغاز خواهد شد و تا ۱۶ آذر که روز دانشجو است ادامه دارد. آغاز عملیات پویش دانشجویی «لبخند ایران» اول آبان خواهد بود و پیش‌بینی ما این است که حدود ۶۰۰ نفر در این طرح شرکت می‌کنند.

این مقام‌ مسئول بیان کرد: این پویش در دو عرصه دانشگاه و خارج از دانشگاه قرار است انجام شود، تامین کتب دانشگاهی و کنکوری، تامین هزینه تحصیل برای دانشجویان نیازمند و راه اندازی صندوق قرض الحسنه و تامین شهریه از برنامه‌های این پویش در داخل دانشگاه است. در بخش شهری که در حاشیه شهر انجام می‌شود این خدمات جهادی در زمینه‌های بهداشتی و پزشکی، آموزشی و عمرانی صورت می گیرد.

نوروزی تاکید کرد: مهم است که دانشجوی امروز ما با مسائل حقیقی جامعه مواجه باشد نه با مسائلی که صرفا رسانه‌ها مطرح می‌کنند؛ چرا که دانشجو قرار است در سال‌های آینده به عنوان مدیر این کشور وارد صحنه شود.

وی با اشاره به این مطلب که پیش از راه‌اندازی این پویش، حدود دو سال نیز فعالیت‌های جهادی دانشجویان در حاشیه شهر وجود داشته، اظهار کرد: حضور دانش‌آموزان در دانشگاه‌ها در راستای ممانعت از ترک تحصیل، اجرای لیگ‌های ورزشی حاشیه شهر، تعمیر منازل محرومان در عرصه عمرانی، آماده‌سازی رمپ ویژه معلولان، برگزاری کلاس‌های آموزش فنی و حرفه ای در عرصه بهداشت و درمان از جمله برنامه‌هایی است که در این پویش انجام خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
0
0
لبخند بزن بسیجی
لبیک یاحسین
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->